سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ورزشهای رزمی

 

خوش رفتاری، بر محبّت دل ها می افزاید . [امام علی علیه السلام]

 
 

مدیریت| ایمیل من

| خانه

پایین

?Shifu

سه شنبه 85/8/30  ساعت 12:34 صبح

همیشه قوی و پر انرژی باشید

 

  بیشتر دوستان در تماسهای کتبی ؛ تلفنی یا توسط ایمیل در مورد نیروی جوانی سؤال نموده اند و این که چگونه دوباره آن شور و نشاط  دوران خاص که پر انرژی بودند را بدست آورند و جالب این است که اکثر عزیزان در سن زیر 30 سال هستند ........... و امّا..!!

      عوامل مختلفی در احساس کسالت و از دست دادن شور و حال جوانی و احساس بیمارگونه دخیلند که از مهمترین مسائل می توان به مشگلات روانی ، زندگی ماشینی ، مشکلات مالی ،  استعمال دود از هر نوع که باشد ، عدم تحرک و دهها دلیل دیگر و بعضی بیماریها می توان اشاره نمود .

 دوستی از تهران در تماس تلفنی اش می گفت که حدود 20 سال سن دارد و مجرد است این دوستمان قبلا ورزشکار بوده ولی حالا به اندازه ای احساس کسالت و تنبلی می کند دیگر نه تنها از ورزش دور مانده بلکه در زندگی روزمره اش نیز دچار مشگل است و یا دوست دیگری از شهر میانه در مورد احساس پیری و کسالت با وجود سن کمش صحبت می کرد ؛ عزیزی از اصفهان تماس گرفته و خواستار روشی برای دست یابی به انرژی بیشتر بود و سوالات زیادی از این دست ما را بر آن داشت تا در مورد تمرینات تنفسی بصورت کاربردی جهت غلبه بر کسالت و ایجاد نیروی نشاط و جوانی و احساس قدرت به طور خلاصه وار توضیح دهیم :

     برای چند لحظه خود را از مشگلات روزمره کنار بکشید و خودتان باشید ؛ به دور از حاشیه ها !. در هر حالتی که قرار بکیرید ( نشسته ، درازکش و یا سر پا ) باید کمر صاف و ستون فقرات در یک خط باشد « صاف باشد » & با چند نفس معمولی شروع کنید . براحتی و فارغ بال نفس بکشید و لذت ببرید ، بدنتان را از تنشها و فشار رها سازید ........  و امّا اصل تمرین : در حالت فوق به آرامی با بینی نفس عمیق بکشید به طوری که اول قسمت شکم  بلاخص زیر ناف ( تانتین ) از هوا پر شده و سپس اکسیژن به سمت ریه ها هدایت شود و ریه ها هم مملم از هوا شود ؛ برای لحظاتی تنفستان را حبس کنید ( به تدریج باید بر مدت زمان حبس تنفس افزود )  و بعد از لحظه ای حبس تنفس زبان را به سقف دهان جسبانده و به آرامی هوا را از راه دهان خارج کنید . دقت نمایید که دم با بینی و بازدم با دهان بوده و مدت زمان بازدم آرامتر و طولانی تر از دم باشد .

اگر شما به مدت یک ماه هر روز چند بار و هر بار فقط ده دقیقه تمرین قوق را انجام دهید به نسبت خیلی زیادی بر انرژی خود افزوده و احساس نشاط و نیروی جوانی خواهید کرد . شما باید یاد بگیرید که آگاهانه نفس کشیده و از این به بعد از تنفس شکمی استفاده کنید ، و این کار را بصورت یک عادت در آورید.

شما می توانید  سوالاتتان را مطرح کرده و جواب را دریافت کنید.


نظر شما( )

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

وبلاک تصاویر قدیمی ورزش رزمی استان اردبیل
با مرور عکسهای از گذشته ورزش استانمان اردبیل .......
چگونه سفارش دهیم
فیلم و سی دی های آموزشی با کیفیت عالی - آموزش نینجا - جوجیتسو -
سی دی های آموزشی بدنسازی - زیبایی اندام - مستند ورزشهای رزمی -
سی دی های آموزشی بدنسازی - زیبایی اندام - جودو - کونک فو - کارات
سی دی های آمو زشی یوگا - تالو - ورزشهای رزمی - فرمهای ووشو
فیلم آموزشی ورزشهای رزمی و یوگا - تالو
فروش سی دی های آموزش ورزشهای رزمی - مبارزه - دفاع شخصی - ساندا و
فیلم های آموزشی مورد نظرتان را به راحتی تهیه کنید
[عناوین آرشیوشده]

بالا

  [ خانه| مدیریت| ایمیل من| پارسی بلاگ| شناسنامه ]

بازدید

307936

بازدید امروز

1

بازدید دیروز

1

حضور و غیاب
یــــاهـو


 RSS 


 درباره خودم


 لوگوی وبلاگ

ورزشهای رزمی

 پیوندهای روزانه


 اوقات شرعی

 فهرست موضوعی یادداشت ها

 آرشیو

همیشه قوی و پر انرژی باشید
تابستان 1387
بهار 1387
بهار 1386
زمستان 1385
پاییز 1385
زمستان 87
تابستان 87

 لینک دوستان

رزم
فروش سی دی های آموزشی ورزشهای رزم&

لوگوی دوستان



















آوای آشنا

اشتراک