سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ورزشهای رزمی

 

دانش، زندگانی اسلام و ستون ایمان است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

 
 

مدیریت| ایمیل من

| خانه

پایین

?Shifu

چهارشنبه 85/9/1  ساعت 2:29 عصر

کونک فو توآ

 

کونگ فو توآ‌ورزش محبوب جوانان رشته ای است که در ایران عزیزمان پایه ریزی شده است و از مقبولیت خوبی برخوردار است . این ورزش توسط ابراهیم میرزایی بنیان نهاده شده است . ابراهیم میرزایی که قبل از رفتن به چین مشغول فراگیری ورزش رزمی کاراته زیر نظر بنیانگذارش در ایران استاد وارسته بود . دارای علم رزمی بود و پس از تکمیل دوره های خاص در خاور دور با توجه به استعداد و اندیشه والایش ،  ورزش یا بهتر بگوییم هنر رزمی کونگ فو توا را در ایران بنیان نهاد . با این که بنده فعلا کونک فو توآ را کنار گذاشته ام و مشغول هنر رزمی دیگری هستم  ولی هنوز از طرفداران پر و پا قرض ورزشهای اصیل و قوی ایرانی بالاخص کونک فو توآ هستم ، چون سالیان پیش در این هنر عظیم غوطه ای خورده و در سال 1367 شالبند سبز کونک فو توآ را از استادی از دیار خاک خورده گان و شاگرد وفادار میرزایی دریافت نموده ام و اکنون نیز دارای شالبند مشگی این رشته هستم ولی آن شال سبر را با هزاران مشکی های امروزی و دانهای آنچنانی عوض نمی کنم .

اکنون کونک فو صاحب تشگیلات و فدراسیون شده و آقای دادگر سکان هدایتش را به دست گرفته است و در شهر ما هم پس از تغییر و تحول زیاد صلاح بر این نهاده شد که سکان هدایت هیئت کونک فو اردبیل را سردار شکور فردی در دست داشته باشد . امیدوارم با مدیریت خوب بتوانیم معضلهای فراوانی را که گریبانگیر این ورزش شده از میان برداریم و از هزار تکه شدن آن جلوگیری کرده و حرکاتش را با وجود حفظ اصالتها با علوم روز ورزش تطبیق دهیم .

    پرفسور ابراهیم میرزایی در جمع همراهان

تاریخچه کونک فو توآ و توضیحات آن به همراه چند عکس خوب در ( ادامه مطلب ) آمده لطفاْ کلبک نمایید.

 

 

         

 راهدان بابک صاحب اختیاری سال 1367

تاریخچه کونک فو توآ :

 فنون رزمی و مرامهای پهلوانی از زمان زرتشت همسو با تشگلهای نظامیگری در ایران بوده طوری که  فرزند زرتشت نیز در 15 سالگی موفق به دریافت گیتک قرمز می‌‌شود . قدمت ورزشهای رزمی  به 5035 سال پیش در ایران می‌رسد .

کونگ فو توآ  حدوداْ در سال 1349 یعنی 36 سال پیش بشکل هنرهای مدون رزمی مطابق با فیزیولوژی انسانی توسط پروفسور ابراهیم میرزایی عضو 11 نفره شالبندان قرمز جهان در مراحل تکنیکی مدون و هفت مرحلة آن آموزش داده شد . بنیان علوم فوق بر مبنای هفت مایگاه در دانشکدهانشاء تن و روان نهاده شد .

 انشاء تن و روان : انشاءتن وروان  یعنی خلاقیت روح و جسم  ، تن و روان و ودیعه الهی که فقط کمال  آن درگرو خلاقیت به عهده انسان گذاشته شده است.

ابراهیم میرزایی بعنوان رهروی جوانى از سرزمین خاورمیانه جهت فراگیرى فنون رزمى به خاور دور اعزام مى شود .

 رهرو پس از بازگشت به استادى چیره دست در زمینه هاى رزم ( علم تن ، روانشناسى ، پزشکى ، فلسفه گرائى ، روح روان(ذن) علوم ( فیزیک )، ریاضیات ، ( شیمى ) جهان مجهولات مبدل مى شود. مدرک استاد را انجمنى در تایوان به نام انجمن شالبند مشکى هاى تایوان صادر کرده بود،  وی  پس از مراجعت از خاور دور بعنوان  استاد ی تیزبین و ژرف اندیش به تدریس گوجوریو  که یکى از شیوه هاى زیباى کاراته مى باشد، نمود. علت تعلیم این سبک را رهروان هرگز نفهمیدند بعدها استاد د رجمع رهروان گفت گوجوریو از کونگ فوى شائولین مرکزى مشتق شده است             

کونک فو توآ در سال 1349 توسط استاد ابراهیم میرزایی بنیان گذار تز علمی در ایران به عنوان تعلیم نبردهای تن به تن جهت آموزش به نیروهای مخصوص ارتش به صورت ورزش ابداع و ریشه گرفت و با وجود مخالفت ها و کار شکنیها مورد استقبال شدید مردم واقع شد . در دوره بعد از انقلاب نیز این استقبال به طور چشم گیری افزایش یافت .

  سبک کونگ فو  هم اکنون به صورت فدراسیون در حال فعالیت می باشد . رهرو جوانى از سرزمین خاورمیانه جهت فراگیرى فنون رزمى به خاور دور اعزام مى شود و با دستی پر باز می گردد.

یکی از ویژگی های کونگ فو داشتن روشهای مختلف تعلیم بر طبق خصوصیات بدنی و شرایط خاص افراد است از جمله آموزش به معتادین و معلولین. آموزش کونگ فو منحصر به تکنیک و مبارزه نیست. یک همراه به اعتقاد ما باید در نبرد زندگی پیروز باشد.

برای اکثر حرکات لوازم  حتی لباس  آرم فلسفه ای نگاشته شده که در نوع خویش قابل تامل است بالاخص این که از علم کلام نیز در اصطلاحات استفاده شده است . در فرصتهای بعد به فلسفه یکایک آنها خواهیم پرداخت . در اینجا به توضیح آرم کونگ فو می پردازیم :

 

 

مفهوم آرم کانگ فو

 

- مشخصات عبارتند از:

1- هلال قرمز بالای مشت نشان دهنده فلسفه خون کانگ فو یعنی مبارزه تا آخرین قطره خون در راه آزادی انسانها می باشد.

2-مشت در میان دایره سیاه نشان دهنده قیام از دل تاریکیها و پلیدیهاو همه آنچه که انسان امروز از خود بیگانه کرده ودر بند کشیده است.

و مشت نشانه تجاوز نمی باشد ،بلکه حالت دفاعی دارد که از شکل آن نیز مشخص است .

3-هلال سفید زیر مشت نشان دهنده نژاد سفید ایرانی است.

4-کره جهان زیر مشت و نقشه ایران در وسط کره بعنوان پایگاه کانگ فو توآ در جهان مشخص شده است .

این آرم روی سینه طرف چپ قرار می گیرد که مشت حفاظت از قلب ماست که طپش آن صدای فکر مان است.

 

 

 

   پرفسورابراهیم میرزایی بنیان گذار کونک فو توآ


نظر شما( )

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

وبلاک تصاویر قدیمی ورزش رزمی استان اردبیل
با مرور عکسهای از گذشته ورزش استانمان اردبیل .......
چگونه سفارش دهیم
فیلم و سی دی های آموزشی با کیفیت عالی - آموزش نینجا - جوجیتسو -
سی دی های آموزشی بدنسازی - زیبایی اندام - مستند ورزشهای رزمی -
سی دی های آموزشی بدنسازی - زیبایی اندام - جودو - کونک فو - کارات
سی دی های آمو زشی یوگا - تالو - ورزشهای رزمی - فرمهای ووشو
فیلم آموزشی ورزشهای رزمی و یوگا - تالو
فروش سی دی های آموزش ورزشهای رزمی - مبارزه - دفاع شخصی - ساندا و
فیلم های آموزشی مورد نظرتان را به راحتی تهیه کنید
[عناوین آرشیوشده]

بالا

  [ خانه| مدیریت| ایمیل من| پارسی بلاگ| شناسنامه ]

بازدید

307985

بازدید امروز

0

بازدید دیروز

9

حضور و غیاب
یــــاهـو


 RSS 


 درباره خودم


 لوگوی وبلاگ

ورزشهای رزمی

 پیوندهای روزانه


 اوقات شرعی

 فهرست موضوعی یادداشت ها

 آرشیو

همیشه قوی و پر انرژی باشید
تابستان 1387
بهار 1387
بهار 1386
زمستان 1385
پاییز 1385
زمستان 87
تابستان 87

 لینک دوستان

رزم
فروش سی دی های آموزشی ورزشهای رزم&

لوگوی دوستان



















آوای آشنا

اشتراک